بهائیت ریشه در جنگهای ایران و روسیه دارد
بهائیت ریشه در جنگهای ایران و روسیه دارد
جمعه 28 مرداد 1390 ساعت 01:09
به گزارش ایکنا خبرگزاری قرآنی ایران:حجتالاسلام محمودرضا قاسمی در نشست «بهائیت و صهیونیسم» اظهار کرد: خاستگاه فرقه ضاله بهائیت را باید در جنگهای ایران و روسیه در بین سالهای 1803 تا 1828 جستوجو کرد. به گزارش ایکنا؛ حجتالاسلام محمودرضا قاسمی، امروز، 27 مردادماه، در نشست «بهائیت و صهیونیسم» که در بخش دشمنشناخت نوزدهمین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: ایران و روسیه از سال 1803 تا 1828 دچار جنگهای خانمانسوزی بودند که فقر و قحطی را در ایران حاکم کرد و پس از آن عهدنامههای ننگین ترکمنچای و گلستان منعقد و بسیاری از شهرهای اسلامی از ایران جدا شد.
وی افزود: در چنین فضایی که فقر و قحطی همه جا را فرا گرفته بود و بسیاری از دلاوران ایرانی به شهادت رسیده بودند، طبیعی بود که اگر کسی اعا میکرد منجی است و برای نجات مردم آمده است، بسیاری از افراد دنبالهرو وی میشدند. در همین فضا بود که باب شیرازی توانست طرفدارانی دور خود جمع کند.حجتالاسلام قاسمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باب پس از حضور در کلاسهای درس یک عالم افراطی، ادعای واسطه بودن بین امام زمان(عج) و مردم را مطرح ساخت، عنوان کرد: این عالم روحانی به وی القا کرد که میتواند واسطه بین امام زمان(عج) و مسلمانان باشد و پس از آن، باب در شیراز ادعای مهدویت کرد و سپس ادعای نبوت و الوهیت خود را مطرح ساخت. اما به دستور امیرکبیر اعدام و در نقطهای نامعلوم دفن شد.
وی ادامه داد: در این مرحله بود که روسیه نقش اصلی خود را بازی کرد. پس از اینکه باب اعدام و در خندقی انداخته شد تا پس از آن در نقطهای نامعلوم دفن شود، سرکنسول روسیه همراه با یک نقاش ماهر بر سر جنازه وی در خندق حاضر شد و تصویری از این مکان آماده شد که امروز به عنوان صحنه شهادت باب در میان بهائیان شهرت دارد. این کارشناس علوم اسلامی همچنین با ذکر تاریخی کوتاه از وقایع تکامل فرقه بهائیت، توضیح داد: پس از باب شیرازی، میزا یحیی صبح ازل جانشین وی شد که جزو گروه هجده نفره یاران باب بود. وی هجده سال رهبری این فرقه را بر عهده داشت و بعد در اثر اختلاف با برادرش، حسینعلی نوری، از رهبری کنار رفت. حسینعلی منشی سفارت روسیه در ایران بود و هنوز هم مشخص نشده است که وی چگونه توانست به آن جایگاه دست پیدا کند.
حجتالاسلام قاسمی اضافه کرد: حسینعلی نوری جای بردارش را گرفت. ناصرالدین شاه قصد داشت وی را به قتل برساند ولی سفارت روسیه اعلام کرد که وی از اتباع این کشور است و ایران نمیتواند وی را دستگیر یا اعدام کند. پس از وی پسرش، عبدالبهاء به رهبری بهائیت انتخاب شد. وی ارتباطات زیادی با انگلستان داشت و نشانهای زیادی از ملکه انگلستان دریافت کرد. سپس شوقی افندی به جانشینی وی انتخاب شد و پیروانش او را «ولی امرالله» نامیدند. او مقطوعالنسل بود و پیشبینی طرفدارانش مبنی بر اینکه او امام اول خواهد بود و پس از وی، دوازده امام دیگر از نسل شوقی افندی بهوجود خواهند آمد، به واقعیت نپیوست.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه ازدواج با محارم در بهائیت منع نشده است، تأکید کرد: در بهائیت آمده است که «بر شما همسران پدرانتان حرام شده است»، اما حکم ازدواج با دیگر محارم اعلام نشده است. حتی بیتالعدل بهائیان که مقر آن در اسرائیل بوده و از شورایی 9 نفره تشکیل یافته است، در پاسخ به سؤال پیروان این دین درباره حکم ازدواج با محارم پاسخ قاطعی ارائه نکرده است. این کارشناس علوم اسلامی ادامه داد: سران فرقه ضاله بهائیت همیشه از پاسخ به این سؤال که قرآن کریم حضرت محمد(ص) را آخرین پیامبر الهی اعلام کرده است، پس حالا چگونه پیامبری پس از حضرت ختمی مرتبت(ص) آمده است، باز میمانند.
در بخش دیگری از این نشست، مستندی تلویزیونی درباره نحوه پیدایش فرقه ضاله بهائیت و روشهای تبلیغی پیروان این فرقه و نیز استفاده ابزاری آنان از فقر مردم حومه شیراز پخش شد و حجتالاسلام قاسمی به تشریح فیلم پرداخت. وی با اشاره به اینکه اگر مسئولان فرهنگی کشور به فکر حمایت از گروههای مختلف کشور نباشند، افراد دیگری با اهداف از پیشتعیینشده شهروندان را جذب خواهند کرد، گفت: حمایت نهادهای فرهنگی کشور از گروههای مختلف باعث میشود که فرقههای ضاله و مبلغان آنان نتوانند با استفاده از امکانات اولیه، شهروندان را فریب دهند.