menusearch
mr-qasemi.ir

پاسخ هایی اجمالی به کتاب «نقد قرآن دکتر سها»

جستجو
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۴:۳۹:۳۳
۱۳۹۸/۷/۱۳ شنبه
(6)
(2)
پاسخ هایی اجمالی به کتاب «نقد قرآن دکتر سها»
پاسخ هایی اجمالی به کتاب «نقد قرآن دکتر سها»


پاسخ هایی اجمالی به کتاب «نقد قرآن دکتر سها»

🔺 درآمد
«نقد قرآن دکتر سها» کار تازه‌اى نیست، بلکه تکرار مطالبى است که چند کشیش متعصب مسیحى مانند «الکساندر راس» و «ماراکى» کشیش ایتالیایى و افراد دیگرى در قرن ۱۷، منتشر کرده‌اند. جالب توجه این‌که همین کتاب که در سایت‌ها به عنوان چیز تازه‌اى از سوى دشمنان اسلام منتشر شده و قرآن را هدف گرفته در بسیارى از بحث‌هایش در پاورقى از کتاب جورج سال انگلیسى که به وسیله هاشم العربى به عربى ترجمه شده، گرفته شده است!

ما در ابتدا ده نمونه از شبهات آغاز کتاب «نقد قرآن دکتر سها» و پاسخ آنها را مى‌آوریم تا روشن شود که او در این شبهه‌افکنى‌ها چه اندازه سست و بى‌پایه است.


شبهات ده‌گانه آغاز کتاب
۱. آیا همه چیز در قرآن است؟
او در نخستین و مهمترین ایراد خود به قرآن مجید مى‌گوید: قرآن در آیات متعددى گفته است که همه چیز در قرآن مى‌باشد: «مَا کَانَ حَدِیثاً یُفْتَرَى وَلَکِنْ تَصْدِیقَ الَّذِی بَیْنَ یَدَیْهِ وَتَفْصِیلَ کُلِّ شَىْءٍ وَهُدًى وَرَحْمَهً لِّقَوْمٍ یُؤْمِنُونَ» و در آیه‌ای دیگر آمده است: «وَنَزَّلْنَا عَلَیْکَ الْکِتَابَ تِبْیَاناً لِّکُلِّ شَىْءٍ وَهُدًى وَرَحْمَهً وَبُشْرَى لِلْمُسْلِمِینَ ». سپس مى‌افزاید: بدیهى است که همه چیز در هزاران کتاب هم نمى‌گنجد چه رسد در یک کتاب و اگر منظور این است که قرآن همه چیز براى هدایت بشر دارد، آن هم درست نیست زیرا قرآن هیچ استدلال معتبرى بر وجود خدا و وحى ندارد!

📙 پاسخ:
پیامبر اسلام(ص) حتى به عقیده دشمنانش فردی حکیم و هوشیار بود. هیچ فرد عاقلى مى‌گوید که در قرآن تمام علوم ریاضى و هندسى و هیئت و زمین‌شناسى و… وجود دارد؟! از جدول ضرب فیثاغورث گرفته تا انعکاس نور در آیینه‌هاى محدب و مقعر و اسامى صور فلکى و فاصله کرات منظومه شمسى با یکدیگر و معادلات دو مجهولى و چند مجهولى در علم جبر و طرز کشت انواع درختان میوه و… در قرآن است؟!
قرآن بارها خود را معرفى کرده مى‌گوید: «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِى لِلَّتِى هِىَ أَقْوَم ُ» این قرآن انسان‌ها را به مکتبى که راست‌تر و صحیح‌تر است هدایت مى‌کند».
در جاى دیگر مى‌گوید: «قَدْ جَاءَکُمْ مِنَ اللهِ نُورٌ وَکِتَابٌ مُبِینٌ یَهْدِی بِهِ اللهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلاَمِ وَیُخْرِجُهُمْ مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّور ِ». منظور از «همه چیز» تمام چیزهایى است که براى این هدف مؤثر است نه همه چیز یعنى حتى بیان آفات گندم و جو و حبوبات و میوه‌ها. اضافه بر این، قرآن بیست دلیل محکم براى خداشناسى به صورت گسترده آورده و در آیات زیادى شرح داده و شش دلیل معتبر درباره اثبات معاد با استفاده از منطق‌هاى مختلف ذکر نموده، چطور مى‌شود انسان همه اینها را نادیده بگیرد و بگوید هیچ دلیلى در قرآن بر این‌ها نیست؟!
ادامه دارد...
#نقد_قرآن_دکتر_سها

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر