menusearch
mr-qasemi.ir

نمایشگاه کتاب تهران

جستجو
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۸:۵۶:۴۰
۱۳۹۸/۲/۷ شنبه
(1)
(0)
نمایشگاه کتاب تهران
نمایشگاه کتاب تهران
 
 
در نشست معرفی «نشر هیبریدی یا واقعیت افزوده AR» عنوان شد که درآمد 150 میلیارد دلاری برای این تکنولوژی تا سال 2020 تخمین زده شده است.
به گزارش ستاد خبری سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، معرفی «نشر هیبریدی یا واقعیت افزوده AR» شنبه (7 اردیبهشت) در سالن شهید مرتضی مطهری برگزار شد.
به گزارش ستاد خبری سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، جلال ذکایی، مدیرکل سابق دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر نشست حاضر گفت: یکی از مشکلاتی که ناشران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، عدم برخورداری از نشریات حرفه‌‌ای است و یکی از مواردی که به ناشران کمک می‌کند تا در شرایط موجود به کار خود ادامه داده و سرپا بایستند و شرایط‌شان از این بدتر نشود استفاده از امکانات و نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای جدید برای انتشار کتاب‌هاست.
وی افزود: از جمله‌ی این نرم‌‌افزارها که تاکنون مورد استفاده قرار گرفته کاغذ،e-book و کتاب‌های صوتی بوده و امروز نرم‌افزار واقعیت افزوده یا AR به کمک ناشران آمده است و در بسیاری از مفاهیمی که نمی‌توان با استفاده از سه امکان قبلی انتقال داد باید از این ظرفیت‌های چندگانه استفاده کرد. از طرفی این اتفاق منجر به تقویت اقتصاد نشر و انتقال بهتر مفاهیم و مطالب خواهد شد.
 
در ادامه‌ی برنامه، امیر فتاحی، مدیرعامل شرکت شهر هنر، فناوری شینتا و طراح نرم‌افزار ایرانی واقعیت افزوده، در توضیح این تکنولوژی گفت: واقعیت افزوده یا Augmented Reality (AR) ، یعنی اضافه‌شدن اطلاعات دیجیتالی به محیط واقعی که این اطلاعات می‌تواند به حالت صوتی، تصویری، سه بعدی و ... باشد و بدون تغییری در محیط فیزیکی این اطلاعات به صورت دیجیتالی به فضا ملحق می‌شود.
 
فتاحی در توضیح مزایای واقعیت افزوده گفت: کمک به یادگیری، افزایش جذابیت محصول، امکان برقراری تعامل، رقابت در بازارهای جهانی نشر، به‌روزرسانی محتوای نشریات بدون نیاز به چاپ مجدد، امکان بررسی آماری مخاطبان از طریق اپلیکیشن، کاهش هزینه‌های تولید و افزایش فروش از جمله مزایای این تکنولوژی است.
وی با اشاره به اهمیت و ضرورت این تکنولوژی در بازارهای جهانی افزود: بازار فناوری‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی تا سال 2020 در جهان 150 میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.
مدیر عامل شرکت شهر هنر فناوری شینتا در پایان بیان کرد: این تکنولوژی محدود به حوزه‌ی نشر نیست و در حوزه‌های آموزشی، پزشکی، نظامی و آموزش کودکان و نوجوانان بسیار رخنه کرده و انقلاب وسیعی را در حوزه‌ی تکنولوژی ایجاد کرده است.
سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر