menusearch
mr-qasemi.ir

موجود عجیبی به نام لکه

جستجو
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | ۲۲:۵:۵۰
۱۳۹۸/۹/۲۴ یکشنبه
(3)
(0)
موجود عجیبی به نام لکه
موجود عجیبی به نام لکه

موجود جدید و اسرارآمیزی که لکه نام دارد

 

موجود جدید و اسرارآمیزی که لکه نام دارد

پارک جانورشناسی پاریس از یک موجود جدید و اسرارآمیز با نام لکه رونمایی کرده که شبیه قارچ است اما مانند حیوانات توانایی یادگیری و انتقال دانش خود را به دیگری دارد.

به گزارش تاپ دیجیت و به نقل از Dailymail، نام این موجود از فیلم ترسناک لکه (The Blob) محصول سال ۱۹۵۸ گرفته شده که در آن یک موجود فضایی شبیه به لکه با تغذیه از انسان‌ها رشد نموده و بزرگ می‌شد. محققان می‌گویند که این موجود زنده زرد و تک سلولی مانند قارچ به نظر می‌رسد اما همانند یک حیوان عمل می‌کند. این ارگانیسم تقریباً ۷۲۰ جنس دارد، بدون پا یا بال حرکت می‌کند و می‌تواند پس از بریده شدن در نیم دقیقه خود را درمان کرده و دوباره رشد کند.

در جدیدترین نمایش پارک جانورشناسی پاریس (Paris Zoological Park) که روز شنبه در معرض دید عموم قرار گرفت، موجودی نشان داده شد که دهان، معده و چشم ندارد اما قادر به تشخیص مواد غذایی و هضم آن است.

موجود جدید و اسرارآمیزی که لکه نام دارد

برونو دیوید (Bruno David) مدیر موزه تاریخ طبیعی پاریس که پارک جانورشناسی بخشی از آن است، می‌گوید: لکه موجودی زنده است که یکی از اسرار طبیعت به شمار می‌رود. این موجود ما را شگفت‌زده کرده است، زیرا مغزی ندارد اما قادر به یادگیری است و اگر دو لکه را کنار هم قرار دهید آن یکی که آموخته است دانش خود را به دیگری انتقال می‌دهد.

محققان می‌گویند این ارگانیسم که قبلاً به عنوان نوعی کپک لجن شناسایی شده بود، قادر به یادگیری است. در یک آزمایش در سال ۲۰۱۶ محققان دریافتند که می‌توانند این موجود را آموزش دهند تا از روی پلی که با نمک پوشانیده شده است بود عبور کند، البته در ابتدا از نمک دوری می‌کرد.

موجود جدید و اسرارآمیزی که لکه نام دارد

علاوه بر این، آنها دریافتند هنگامی که آنها لکه‌ای را که از روی پل عبور کرده بود با یکی دیگر که رفتن از روی پل را نیاموخته ترکیب کردند، آن لکه یادگیری خود را به ارگانیسم جدید منتقل کرد. در نتیجه دانشمندان می‌گویند که این لکه احتمالاً قادر به انتقال دانش از طریق نوعی همجوشی است. مطالعات اولیه روی یک نوع رگ انجام شد، که پس از ترکیب دو نمونه بین آنها تشکیل می‌شود.

دیوید در ادامه گفت: ما مطمئن هستیم که این موجود گیاه نیست، اما این که حیوان است یا قارچ آن را نمی‌دانیم. این موجود به خاطر این که شبیه قارچ به نظر می‌رسد رفتار بسیار شگفت آوری دارد، اما مانند یک حیوان رفتار می‌کند و می‌تواند یاد بگیرد.

/محمودرضا قاسمی

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر