menusearch
mr-qasemi.ir

شگفتی استاد آناتومی و جنین شناسی دانشگاه کانادا از اشاره دقیق قرآن به علم جنین شناسی

جستجو
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۲:۵۴:۴۴
۱۳۹۸/۹/۱۰ یکشنبه
(4)
(1)
شگفتی استاد آناتومی و جنین شناسی دانشگاه کانادا از اشاره دقیق قرآن به علم جنین شناسی
شگفتی استاد آناتومی و جنین شناسی دانشگاه کانادا از اشاره دقیق قرآن به علم جنین شناسی

در سال 1980 دکتر ” کیت مور Keith L. Moore ” استاد جنین شناسی و آناتومی دانشگاه تورنتو کانادا جهت ارائه یک سخنرانی با موضوع آناتومی و جنین شناسی از طرف دانشگاه جده مورد دعوت قرار گرفت. کمیته جنین شناسی دانشگاه جده از وی درخواست نمود برای بررسی برخی از آیات قرآن و احادیث نبوی که به خلقت انسان و توسعه و رشد جنین اشاره دارد کمک و مساعدت نماید. دکتر مور در این زمینه گفته است که از دقت علمی برخی از بیاناتی ( آیات قرآن و حدیث) که در قرن هفتم میلادی بیان شده شگفت زده شده است.
دکتر مور می گوید: ” طی 3 سال با کمیته جنین شناسی دانشگاه جده جهت ترجمه تعدادی از عبارتهای قرآن و حدیث که به خلقت انسان و مراحل قبل از تولد انسان اشاره می نماید کمک و همکاری کرده ام. در ابتدای کار از دقیق بودن جملات و عبارتهائی که در قرن هفتم میلادی و قبل از ایجاد علم جنین شناسی بیان شده شگفت زده شدم.
در ویدیوی زیر جلسه پرسش و پاسخ دکتر مور با تعدادی از دانشجویان پزشکی نشان داده می شود. دکتر در پاسخ به یکی از دانشجویان که می پرسد آیا شما ( با توجه به اشاره شگفت انگیز قرآن به علم جنین شناسی) مسلمان هستید یا خیر می گوید:
” … پدرم به من یاد داده است که به همه ادیان احترام بگذارم … کسانی که به خدا اعتقاد دارند به شکل های مختلف او را عبادت می کنند … همه ما یک خدا را می پرستیم … محمد پیامبر خدا بوده است، همانطور که مسیح بوده است… و هر کدام پیامی از خدا آورده اند … باید بگویم آنچه که در قرآن در خصوص جنین شناسی آمده دقیقا با علم معاصر مطابقت دارد …در حالی که 25 سال قبل که من دانشجو بودم ما این دانشی که اکنون در مورد جنین شناسی وجود دارد را نداشتیم… برخی از همکاران من بسیار تحت تاثیر آنچه که در قرآن خوانده اند قرار گرفته اند … ما همگی یک خدا را پرستش و عبادت می کنیم و اگر با هم همکاری کنیم دنیای شاد تری خواهیم داشت.”
در سال 2002 دکتر مور از مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال ( Wall Street Journal) با موضوع تحقیقات خود در مورد اسلام خودداری کرد و فقط گفت: ” ده الی یازده سالی است که با قرآن سر و کار داشته ام.”

 

منبع ( ویدیوی سخنرانی دکتر کیت مور) :

YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=IObOzMAQ3hI)
Question to Dr. Keith L. Moore: “Are you are a Muslim?”
Extract from “Embryology in the Qur’an” – a lecture delivered by Dr. Keith L. Moore at the University of Illinois, Chicago, USA on the 8th May 1990. For the ..

google
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر