menusearch
mr-qasemi.ir

رد وجود ژن همجنس گرایی

جستجو
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۲۱:۴۴:۵۸
۱۳۹۸/۶/۲۴ یکشنبه
(6)
(0)
رد وجود ژن همجنس گرایی
رد وجود ژن همجنس گرایی
 
 
طبق نتایج یک تحقیق، هیچ ژن واحدی برای تعیین گرایش جنسی یک فرد وجود ندارد و مجموعه‌ای از عوامل ژنتیکی در کنار عوامل محیطی در شکل‌گیری گرایش‌های جنسی همجنسگرایی و دگرجنسگرایی تاثیر دارند.
 
محققان، دی‌ان‌ای (DNA) صدها هزار نفر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و دریافتند که تعداد معدودی از ژن‌ها به وضوح با رفتار جنسی همجنس‌گرایان مرتبط هستند. محققان می‌گویند، گرچه تغییرات در این ژن‌ها نمی‌تواند همجنسگرایی فرد را پیش‌بینی کند اما این تغییرات ممکن است تا حدودی بر رفتار جنسی فرد تاثیر بگذارد.
 
آندره گانا، رئیس گروه آزمایشگاه زیست شناسی مولکولی اروپا در انستیتوی پزشکی مولکولی در فنلاند گفت: «تحقیق اخیر این درک را تقویت می‌کند که رفتار جنسی همجنسگرایان تنها یک بخش طبیعی از تفاوت‌هایمان به‌عنوان یک گونه است.»
 
این مطالعه جدید، روز پنجشنبه در مجله ساینس (Science) منتشر شد. نخستین بار نیست که پیوند بین ژنتیک و رفتار همجنسگرایان مشخص می‌شود اما این تحقیق در نوع خود یکی از بزرگترین تحقیق‌ها به‌حساب می‌آید و کارشناسان می‌گویند یکی از واضح‌ترین تصاویر از ژن‌ها و جنسیت را ارائه می‌کند.
 
گانا به همراه یک گروه بین‌المللی از دانشمندان داده‌های مربوط به ۴۷۰ هزار نفر را در ایالات متحده آمریکا و بریتانیا بررسی کردند تا ببینند آیا برخی از علائم ژنتیکی در دی‌ان‌ای این افراد با رفتارهای جنسی آن‌ها ارتباط دارد یا نه.
 
 
 

 

📙 متن این خبر در ساینتیفیک آمریکن:
 

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر