menusearch
mr-qasemi.ir

بررسی تاریخی عقاید انحرافی وهابیت در تخریب قبور ائمه علیهم السلام ( محمودرضا قاسمی)

جستجو
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | ۲۲:۵۲:۵۴
۱۳۹۵/۱۱/۱۲ سه شنبه
(2)
(0)
بررسی تاریخی عقاید انحرافی وهابیت در تخریب قبور ائمه علیهم السلام ( محمودرضا قاسمی)
بررسی تاریخی عقاید انحرافی وهابیت در تخریب قبور ائمه علیهم السلام ( محمودرضا قاسمی)

حجت الاسلام محمودرضا قاسمی استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در مورد سالروز تخریب بقاع متبرکه ائمه بقیع گفت: هشتم شوال هر سال یادآور یکی از تلخ ترین حوادث جهان اسلام است؛ واقعه ای که طی آن قبور اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و اصحاب پیامبر(ص) به همراه آثار پر ارزش به جای مانده از روزگار صدر اسلام توسط شقی ترین مردم عالم پیروان فرقه وهابیت تخریب شد.
وی با عرض تسلیت خدمت همه مسلمین جهان افزود: وهابیت عمری 200 ساله دارد و ریشه وهابیت به عقاید و فتاوای تقی الدین ابن تیمیه، روحانی مذهب حنبلی برمی گردد که در قرن هفتم هجری می زیسته است.
حجت الاسلام قاسمی پیرامون عقاید انحرافی ابن تیمیه بیان کرد: ابن تیمیه حاجت خواستن از پیامبر (ص)و ائمه(ع) و صحابه پیامبر (ص) و صالحان را خلاف توحید می دانست و با شیطانی خواندن ساخت گنبد و بارگاه و زیارت اهل قبور به این اعمال نسبت شرک و بدعت در خدا پرستی می داد. وی احترام و زیارت قبور پیامبر (ص) و ائمه (ع) را اموری غلو آمیز و همانند اعمال مشرکان قلمداد می کرد.


وی ادامه داد: اگر چه علمای اهل سنت به شدت با اندیشه های انحرافی ابن تیمیه به مقابله برخاستند ولی پس از چند قرن، محمد بن عبدالوهاب به تبلیغ و ترویج آن عقاید با کمک و حمایت آل سعود همت گماشت که البته این فرد به رای مذاهب چهارگانه اهل سنت هم ارزشی قائل نبود.
وی در مورد عقاید وهابیت گفت: آنان حتی صلوات و درود بر پیامبر (ص) را امری شرک آلود قلمداد می کردند. به طوری که محمد بن عبدالوهاب دستور داد مؤذنی را به جرم اذان خواندن و درود فرستادن بر پیامبر (ص) گردن بزنند.
این مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه توضیح داد: مسلمانان در طول تاریخ اسلام، به طور متحد بر استحباب سفر برای زیارت قبور اولیاء الهی اجماع داشته اند. اما ابن تیمیه اولین کسی است که با با استناد به ظاهر حدیثی نبوی(ص) از این مسئله جلوگیری و شدیداً با آن مخالفت می کرد و حتی سفر برای زیارت قبر مطهر پیامبر(ص) را بدعت می انگاشت و طی فتوایی اعلام کرد که اگر کسی چنین سفری انجام دهد، چون سفر معصیت است بایستی نماز خود را تمام بخواند! وهابیون نیز به پیروی از ابن تیمیه و در مخالفت با اجماع علمای اسلام، سفر برای زیارت روضه نبوی(ص) را بدعت نامشروع و بستری برای شرک و غلو می شمارند.

حجت الاسلام قاسمی در مورد جنابات وهابیون در تخریب قبور ائمه و پیامبران گفت: وهابیت در ابتدای تشکیل خود و قریب به دویست سال پیش با حمله به نجف مزار مطهر حضرت علی (ع) را مورد تاخت و تاز خود قرار داد و پس از آن با حمله به کربلا، قبر مطهر امام حسین (ع) را ویران کرده و شبکه ها ی ضریح مطهر را کنده و اموال آن جا را سرقت کردند و و اشیاء قیمتی حرم های شریف را به غارت بردند و چند هزار نفر را به خاک و خون کشیدند. آنان با این کار، اعمال متوکل عباسی نسبت به قبر مقدس امام حسین (ع) را زنده کردند.

وی ادامه داد: وهابیون در ادامه جنایات خود حدود 90 سال پیش با همکاری آل سعود که تسلط خود را بر حجاز تکمیل کرده بود در شوال سال 1344قمری کلیه این بناها و گنبدها و آثار را ویران و اموال و اشیای گران قیمت موجود در این اماکن را به تاراج برده و نه تنها در مدینه، بلکه در هر جا گنبد و بارگاه و زیارتگاهى بود، آن را ویران کردند به طوری که طبق گفته مورخان وقتى وهابیان وارد طائف شدند، گنبد مدفن ابن عباس را خراب کردند. آنان هنگامى که وارد مکه شدند، گنبدهاى قبر عبدالمطّلب، ابوطالب و خدیجه امّ المؤمنین را ویران نمودند و زادگاه پیامبر(ص) و فاطمه زهرا (علیها السلام) را با خاک یکسان کردند و آنگاه که وارد جده شدند، گنبد و قبر حوا (س) را خراب کردند و به طور کلى، تمام مقابر و مزارات را در مکه، جده، طائف و نواحى آنها ویران نمودند و زمانى هم که مدینه منوره را محاصره کردند، به ویران کردن مسجد و مزار حضرت حمزه(ع) پرداختند و با حمله به بقیع که اولین قبرستانی است که به دستور پیامبر اسلام و توسط مسلمانان صدر اسلام ساخته شد و مدفن 4 امام شیعه امام حسن مجتبی(ع)، امام سجاد(ع)، امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع)است به تخریب گنبد و بارگاه این امامان پرداختند و حتی مزار عبدالله بن عبدالمطلب و آمنه پدر و مادر پیامبر اسلام را نیز تخریب نمودند و پس از سوزاندن آن به رقص و پایکوبی بر سر آن می پرداختند که این خارج از عقاید یک مسلمان و به دور از انسانیت است.
وی اشاره کرد: وهابیون از تخریب بارگاه پیامبر اعظم(ص) با وجود تمایل شدید به این کار خودداری کرده اند و به گونه ای خراب کردن آن را سزاوارتر می دانند به نقل از گفته های خود آنها چنانچه احساس خطر نمی کردند، حتماً قبر پیامبر(ص) را نیز ویران، بلکه پیش از مزارهاى دیگر، تخریب مى کردند. البته این گروه ضاله در یک مقطعی زادگاه پیامبر اکرم (ص) را به محل فروش حیوانات تبدیل کردند و حتی برخی علمای وهابیت مثل رفاعی فتوای انهدام مزار پیامبر اکرم (ص) و تغییر کاربری آن به بازار فروش حیوانات را داده است.
وهابیون در سال های اخیر نیز به این قبیل جنایات ادامه دادند که از جمله آن می توان به تخریب گنبد و گلدسته های حرمین عسگریین (ع) نام برد. اهانت وهابیان تکفیری در جدیدترین جنایت خود به اهانت و نبش قبر صحابی بزرگوار پیامبر (ص) و امیر مومنین علی (ع) و دزیدن جسد تازه حجر بن عدی الکندی پرداختند و پس از آن تخریب و آتش زدن آرامگاه جعفربن ابی طالب معروف به جعفر طیار در شهر کرک در جنوب اردن بود.

حجت الاسلام قاسمی ریشه وجودی وهابیت را صهیونیست عنوان کرد و گفت: با بررسی شجره نامه خاندان سعودی یهودی بودن آنها قطع به یقین است و مشخص می شود آنها گروهی یهودی بودند که به صحرای نجد کوچ کردند و روحیه تکفیری آنها که غیر از خودشان را مسلمان نمی دانند نیز به همان روحیه برتری طلبی صهیونیست برمیگردد و وهابیت اهداف مشترک بسیاری با صهیونیست دارد و حمایت های دو طرفه وهابیت و صهیونیست ریشه اعتقادی دارد و وهابیت ابزاری برای خدشه وارد کردن به هویت اسلام و مسلمانان در جهت سیاست های اسرائیل غاصب می باشد.
پایان پیام/
منبع: خبرگزاری شبستان

lenzor
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

1 نظر