menusearch
mr-qasemi.ir

اصفهان/برگزاری نشست علمی پژوهشی «سیاست قرآن در برابر مذاکره»

جستجو
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۳:۲۱:۳۵
۱۳۹۹/۱۱/۷ سه شنبه
(0)
(0)
اصفهان/برگزاری نشست علمی پژوهشی «سیاست قرآن در برابر مذاکره»
اصفهان/برگزاری نشست علمی پژوهشی «سیاست قرآن در برابر مذاکره»

 

 

 

به مناسبت هفته پژوهش نشست علمی پژوهشی با موضوع «سیاست قرآن در برابر مذاکره» با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمود رضا قاسمی استاد حوزه و دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران در سامانه سیما با شرکت مدارس گروه یاس متشکل از مدارس علمیه فریدن، درچه، سپاهان شهر، یزدانشهر، اردستان، گلدشت، زهرائیه نجف آباد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد فریدن مورخ 99/9/27 برگزار شد.

 

 

قاسمی در ابتدا با ارائه فایل صوت بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به مفهوم مذاکره در سخنان ایشان اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن هرگاه دشمن از در صلح وارد شد، می توان با آن ها از در صلح وارد شد. در آیه 61 انفال می فرماید: و اگر دشمنان به صلح گرایند، تو هم به صلح گراى و بر خدا توکل کن. بر اساس مبانی قرآن اصل مذاکره با دشمن محل اشکال نیست، اما این مسئله با شروطی همراه است که شامل: عدم خوف از خیانت، عدم خدعه دشمنان و مراقبت از توطئه نهفته آنان است.

 

ایشان در ادامه ی مباحث خود به ضرورت قطع پیوند و صلح نامه بنا به آیات 57 و 58 سوره ی انفال پرداخت و تأکید کرد: زمانی دشمنان عهد ندارند یا عهد شکستند یا ترس از شکستن عهد وجود دارد بر مسلمین واجب است با آن ها مقابله کرده و یک طرفه بر عهد خود نمانند و با آن ها قتال کنند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در صورتی مذاکره معنا دارد که عزت اسلام و مسلمین بر اساس آیات قران حفظ شود. در زمان پیامبر چند صلح توسط پیامبر (صلی الله علیه واله و سلم) با مشرکین انجام شد ازجمله صلح حدیبیه که در سوره ی فتح به آن اشاره شده است ،این صلح بنا بود 10 سال ادامه داشته باشد که مشرکین بعد از 2 سال آن را نقض کردند ، که در این صلح عزت اسلام و مسلمین فراهم می شد.

 

 

 

 

 

 

وی در پایان بر مبنای آیات و سیره ی پیامبر (صلی الله علیه واله و سلم) گفت: مذاکره با آمریکا برای ما عزتمند نیست و این مسئله از عهدشکنی آن ها و عمل نکردن به مفاد مذاکره مشخص است مخصوصاً اینکه امریکا حتی در ارائه متن مذاکره با ایران خدعه کرده است متنی که در دست مردم ایران است با متنی که در دست خودشان است متفاوت است و این نشان از خدعه ی آن هاست.

منبع: معاونت پژوهشی حوزه علمیه خواهران کشور

 

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر